Ons verhaal begon in november 2012 toen oprichter Jeroen van den Eerenbeemt zich realiseerde dat zijn lokale luchthaven, Eindhoven, snel groeide en plannen had voor verdere ontwikkeling. Rond diezelfde tijd kwam het parkeren op Schiphol om de verkeerde redenen in het nieuws. Reizigers kwamen terug en ontdekten dat hun auto's beschadigd waren, in woonwijken geparkeerd stonden in plaats van in een parkeergarage, of erger nog, dat er zonder hun toestemming in hun auto was gereden terwijl ze weg waren. Jeroen werd geïnspireerd om zijn eigen onderzoek naar luchthavenparkeren te starten. Hij ontdekte dat klanten werden gelokt met misleidende prijzen op Schiphol en dat het moeilijk was om online te beoordelen welke parkeergarages betrouwbaar waren. Zoeken naar parkeerdiensten over de grens in België en Duitsland was al even moeilijk, omdat er geen website was die een overzicht bood van alle beschikbare diensten. Dit onderzoek bracht hem op het idee om VliegenenParkeren.nl op te richten - een platform waarop klanten betrouwbare parkeerdiensten in Nederland, België en Duitsland kunnen vinden, vergelijken en boeken op basis van prijstransparantie.
De website werd gelanceerd in januari 2013. Het verkeer groeide snel met een grote vraag naar betaalbare, hoogwaardige luchthavenparkeerplaatsen. Jeroen realiseerde zich al snel dat hij hulp nodig had om de groei van het bedrijf voort te zetten en in 2016 kwam Martijn Meeuws aan boord. Ze richtten een kantoor op in de garage van Jeroen's ouders in Someren-Heide en vanaf 2017 begon het bedrijf internationaal uit te breiden. Vandaag de dag is ROOSH actief in 11 landen wereldwijd verspreid over 3 continenten - Europa, Noord-Amerika en Australië. Vandaag de dag opereren we vanuit Strijp-S, Eindhoven met een team van gepassioneerde mensen.
Het bedrijf begon ook nieuwe mogelijkheden te ontdekken om reizigers in andere fasen van hun reis te helpen. Het idee om nieuwe platforms te creëren voor diensten als luchthaventransfers en fietsverhuur werd tot leven gebracht. In de volgende fase van het bedrijf wil ROOSH actief zijn in markten over de hele wereld en de reizende consument bedienen met meerdere merken.
Als bedrijf willen we orde scheppen in de chaos en de reizende consument de controle geven over het online boeken. We willen consumenten door dit proces begeleiden en hen alle informatie geven die ze nodig hebben. In de theorie van Kevin Lane Keller, een professor die verschillende merkarchetypes identificeert, zouden wij 'De Heerser' zijn. De heerser is een effectieve en efficiënte probleemoplosser, werkt hard, is goed gestructureerd en heeft oog voor detail. Deze ideeën vormen de identiteit van het bedrijf en omdat zowel Jeroen als Martijn geboren en getogen zijn in Someren-Heide, komt dit terug in de bedrijfsnaam: Heersers Uit Someren-Heide - ROOSH.

“Bij ROOSH streven we ernaar om reisdiensten transparant en gemakkelijk online boekbaar te maken voor onze consumenten. Door het creëren van gespecialiseerde mobiliteitsmerken helpen we de reizende consument met het verstrekken van goede informatie, efficiënt design en uitstekende klantenservice.” Corporate website

Roosh is betrokken bij:

Afstudeerrichtingen

ICT & Infrastructure - Semester 3 - Course based ICT & Open Learning ICT & Software Engineering - Semester 3 - Course based

Roosh coaches several project groups to realise a Roosh dashboard.

Rockacademie ROSH Studios